Twee creatieve mama's maken met veel plezier armbandjes die echt licht geven. De kinderen kiezen hiervoor een kleurrijke stof die ze versieren met zelfklevende figuren.
Zo maken we zelf bruine verf om onze vulkanen te schilderen
We meten verschillende lichaamsdelen van een pop en van ons zelf; We helpen elkaar bij het meten en noteren alles netjes in een boekje.
Een eenhoorn die door een klaslokaal rent. Een walvis die beweegt op een basketveld. Of een dierenrace in de wei. Je kan het zo gek niet bedenken.
Hij komt, hij komt, die lieve goede Sint.
Het kompas van de stoomboot is stuk gegaan door de koude. Om te helpen maken we zelf een kompas. Hoe doen we dat?
In het kader van de voorleesweek trokken we op uitnodiging naar de bib in Mortsel;
Spelden, rekkertjes, linten. Glitter, haarkleuring, kammen. Staarten, vlechten, dotjes. Scheerschuim, spiegels, borstels.
Waarom heeft een kapperschaar een "streepje"? Hoe kan je goed haar knippen? Waarom heeft een kapper soms plasitc handschoenen nodig?
Met alle groenten van de markt, maken we verse pompoensoep. Eerst onze handen wassen. Dan alle groenten schillen en in kleine stukken snijden.